Novica

Pravi čas za spremembe

Anže Sirc

NeDelo, 12. junij 2015

Dopust je čas oddiha, ko se lahko posvetimo samim sebi. Vzemimo si čas za analizo svojega telesa, drže, ki jo zavzemamo pri delu, in odpravljanje težav. V svoji fizioterapevtski praksi pogosto srečujem ljudi s ponavljajočimi se težavami v vratu, ramenih, ledvenem delu. Pogosto so to ljudje, ki po osem ur in več sedijo pred računalnikom, fascikli, za blagajno… Večina nas začne delati na sebi šele takrat, ko se pojavijo bolečine, pred tem pa nam je vseeno, kaj in kako delamo. Napake pa se seštevajo in prej ali slej nam telo pove, da je čas za spremembe.

Priprava delovnega okolja

Za učinkovito delo in primerno sedenje je treba najprej urediti in prilagoditi delovno okolje. Računalnik naj bo naravnost pred vami, višina mize, stola naj bo prilagojena vaši telesni višini (poskušajte spreminjati višino in tako ugotovite, kaj vam najbolj ustreza), prostor naj bo primerno osvetljen. Tistim, ki ste vse dneve za računalnikom, bi priporočal, da imate možnost dela sede in stoje. Pripomoček dvignete na primerno višino in se s tem izognite dolgotrajni statični drži, obenem pa spremenite tudi obremenitve medvretenčnih ploščic.

Aktivno sedenje

Naše telo ni ustvarjeno za statično delo, dolgotrajno stojo, sedenje. Imamo sklepe, mišice, ki nam omogočajo gibanje, in zato naj bo tudi sedenje in naše delo dinamično. Večkrat se moramo vprašati, v kakšnem položaju je naše telo v tem trenutku, smo kje napeti, nas kaj boli. Le tako bomo lahko začeli iskati trenutno najbolj ugoden položaj. Verjamem, da si bo telo že čez pet minut želelo drugačnega položaja.

Sedenje naj bo aktivno, vzravnano, rame nežno potegnemo navzdol proti zadnjici, vrat naj bo vzravnan, koleni v liniji stopal, stopali pa na tleh. Nič ni narobe, če med delom zavzamete drugačno držo, da se le tega zaveste in se ponovno korigirate. Med delom bi bilo primerno večkrat vstati, se malo pretegniti, raztegniti napete mišice, se sprehoditi. Prepričan sem, da bi se s tem vaša učinkovitost povečala. Za lažjo kontrolo drže si lahko na sedalo namestite svitek iz brisače, se usedite bolj na rob stola. Vmes seveda lahko uporabite tudi naslon. Začetek bi znal biti težak, vendar se vam bo na dolgi rok izplačalo.

Vadba na delovnem mestu

Med sedenjem na stolu je relativno preprosto raztegniti določene mišice, lahko pa tudi poženemo kri po žilah z aktivacijo mišic celotnega telesa, in to kar med delom. Tako se boste sprostili in dali telesu zagon za nadaljnje delo. Sam dajem prednost kakovosti izvedbe pred težavnostjo in količino.

Raztegnite zadnje stegenske in mečne mišice tako, da se usedete na rob stola, eno nogo pokrčite, koleno druge naj bo iztegnjeno. Z vzravnanim trupom se nagnite naprej, dokler ne občutite nežnega natega mišic na zadnji strani kolena ali stegna. Temu dodajte še gib stopala proti sebi, lahko si pomagate z brisačo oz. trakom, ki ga, ovitega okrog stopala, držite z roko. Razteg naj ne povzroča bolečine! Položaj ohranjajte pol minute ali več, vmes pa dodajte še rahle aktivacije sprednje stegenske mišice (koleno pritisnite proti tlom).

Aktiviramo pa se lahko z dvigovanjem na stolu. Kolena so poljubno pokrčena, z dlanmi se držimo za rob stola, trup je vzravnan. Nato krčimo in iztegujemo komolce (med ponavljanjem dvigov komolcev ne iztegujemo do konca).

V času odmora se za nekaj minut uležite na tla na blazino. Lahko na trebuh, lahko pa tudi na hrbet, spodnja uda pa naslonite na stol. Oddahnite si.

Dopust je pravi čas, da se posvetite sebi in si olajšate delo v prihodnosti. Preizkusite različne drže pri sedenju, poskušajte to na različnih stolih in ugotovite, kaj vam najbolj odgovarja. Nakup dragega stola ni vedno najboljša izbira.

Pravi čas za spremembe
Dopust je pravi čas, da se posvetite sebi in si olajšate delo v prihodnosti. Preizkusite različne drže pri sedenju, poskušajte to na različnih stolih in ugotovite, kaj vam najbolj odgovarja.
Ostale novice

Brez sprememb ne pričakuj sprememb

Anže Sirc

NeDelo, 7. junij 2015 Novi svetovalec NeDela: Anže Sirc, diplomirani fizioterapevt, o ortopedskih težavah, preventivi in pravilni drži K sodelovanju smo povabili novega strokovnjaka, ki na Polikliniki UKC Ljubljana izvaja ambulanto fizioterapijo, zasebno pa dela tudi z vrhunskimi športniki. Odgovarjal … Se nadaljuje

NeDelo, 7. junij 2015 Novi svetovalec NeDela: Anže Sirc, diplomirani fizioterapevt, o ortopedskih težavah, preventivi in pravilni drži K sodelovanju smo povabili novega strokovnjaka, ki na Polikliniki UKC Ljubljana izvaja ambulanto fizioterapijo,..

Kontrolirano dinamično sedenje
Kontrolirano dinamično sedenje

Zavedajmo se sedenja!

Anže Sirc

Sedenje je sestavni del življenja in marsikdo presedi večji del dneva, zato bi bilo dobro vsaj malo pozornosti nameniti položaju, ki ga zavzemamo na stolu in se s tem izogniti nepotrebnim preobremenitvam.

Sedenje je sestavni del življenja in marsikdo presedi večji del dneva, zato bi bilo dobro vsaj malo pozornosti nameniti položaju, ki ga zavzemamo na stolu in se s tem izogniti..

ant. nagib medenice
ant. nagib medenice

Fizioterapija pri artrozi kolka in vstavitvi umetnega kolka

Anže Sirc

Po operaciji artrotičnega kolka in vstavitvi endoproteze se pričakuje, da bo pacient zaživel kvalitetnejše življenje. Pričakuje se zmanjšanje bolečine, lažje opravljanje prejšnjih dnevnih aktivnosti… A vedno se ne izteče tako. Operiranec ima težave in ko operater, splošni zdravnik oceni, da bi bilo vredno poizkusili s fizioterapijo, pacient z delavnim nalogom pride v našo ambulanto. Razmišljanje o fizioterapevtski obravnavi tovrstne problematike bom začel na začetku pojavljanja težav s kolkom.

Začetek artroze

Na artrotične spremembe v sklepu nas opozori kapsularni vzorec, ki pri kolčnem sklepu kaže največje omejitve v smeri giba notranje rotacije (NR), nato upogib (FLEX) in odmika (ABD), v..

Pravilna vzravnana drža
Pravilna vzravnana drža

Pomagaj si sam

Anže Sirc

Pomemben del terapije je posameznika seznaniti s tem, kako lahko omogoči telesu optimalno zdravljenje, kako prepreči ponovne poškodbe, preobremenitve...

Če znamo prisluhniti sebi, svojemu telesu (v kakšnem položaju se trenutno nahajamo, smo sključeni, napeti…), si lahko pomagamo sami. S kontrolirano držo in pravilno tehniko bi delo, športne aktivnosti opravljali..

Med predstavitvijo vaje
Med predstavitvijo vaje

Pravilna drža naj bo del vsakdana

Anže Sirc

Fizioterapevt Anže Sirc o pomenu preventive pri preprečevanju poškodb: Bolečina je le opozorilo, vzrok je lahko povsem drugje – Vedno je treba iskati vzrok za bolečino in ga skušati odpraviti.

Objavljeno v Nedeljski, 19.2.2014 (str. 17). Avtor: Meta Černoga. "Najbolj sem vesel, kadar s pomočjo fizioterapije s pacientom normalizirava zdravstveno stanje, da mu ni treba več jemati protibolečinskih zdravil ali da se..