Novica

Bistvo vadbe: dobro počutje, ne rezultat

Anže Sirc

NeDelo, 24. maj 2015

Nasvet fizioterapevta – Gibanje naj bo raznoliko in po naših zmožnostih

Vsak šport je zdrav, zatrjuje diplomirani fizioterapevt Anže Sirc, tudi tisti intenzivnejši, pri katerih so bolj obremenjeni posamezni deli telesa, a le, če smo sposobni intenzivnost rekreacije prilagoditi svoji telesni pripravljenosti in zdravstvenemu stanju. To zagotavlja vitalnost na dolgi rok.

V hitrem tempu življenja tudi rekrea­cija prepogosto postaja še eden od projektov, pri katerih je treba v čim krajšem času doseči čim boljše re­zultate. Številni rekreativci tako brez znanja, ki ga imajo profesionalni športniki oz. njihovi trenerji, vadijo na vso moč, po napornem delavniku dajo vse od sebe še na večerni rekrea­ciji, kar pa jim na dolgi rok zagotovo ne koristi, pravi Anže Sirc. »Bistvo rekreacije je, da se razgibamo, okre­pimo, sprostimo… in ne rezultat. Zato je treba vsakič prisluhniti svo­jemu telesu, vaditi postopoma in le toliko, kolikor smo v tistem trenut­ku sposobni, se zavedati, da naše telo potrebuje tudi počitek.« Sam pripo­roča raznovrstno gibanje, kombini­ranje treh ali štirih športov, saj tako nikoli ne obremenjujemo le določe­nega dela telesa, kakor se dogaja pri enolični vadbi.« Tek, kolesarjenje, plavanje, hribolazenje, pozimi bad­minton ali skvoš, »a s sebi enakimi tekmeci, drugače takoj pretiravamo. Za starejše je poleg plavanja in kole­sarjenja odlična tudi (nordijska) hoja, saj s palicami razbremenijo težo in s tem sklepe. Starejši od vsega najbolj potrebujejo vaje za moč, gibljivost in ravnotežje.« Kot pravi, za zdrav na­čin gibanja ni nikoli prepozno, »telo vedno zmore, tudi na stara leta, zato – če še nismo – začnimo že danes.« Navsezadnje lahko tudi vsakodnev­ne obveznosti izkoristimo kot vadbo – s pravilno držo pri sedenju, vrtnar­jenju, dviganju bremen … Glede tega, pravi, se posvetujmo s strokovnjaki, lahko vprašate tudi njega, na anze.sirc@gmail.com. (J. Z. G.)

Bistvo vadbe: dobro počutje, ne rezultat
Gibanje naj bo raznoliko in po naših zmožnostih. Če se pri rekreaciji preveč ženemo, lahko to pripelje do (trajnih) poškodb.
Ostale novice

Brez sprememb ne pričakuj sprememb

Anže Sirc

NeDelo, 7. junij 2015 Novi svetovalec NeDela: Anže Sirc, diplomirani fizioterapevt, o ortopedskih težavah, preventivi in pravilni drži K sodelovanju smo povabili novega strokovnjaka, ki na Polikliniki UKC Ljubljana izvaja ambulanto fizioterapijo, zasebno pa dela tudi z vrhunskimi športniki. Odgovarjal … Se nadaljuje

NeDelo, 7. junij 2015 Novi svetovalec NeDela: Anže Sirc, diplomirani fizioterapevt, o ortopedskih težavah, preventivi in pravilni drži K sodelovanju smo povabili novega strokovnjaka, ki na Polikliniki UKC Ljubljana izvaja ambulanto fizioterapijo,..

Kontrolirano dinamično sedenje
Kontrolirano dinamično sedenje

Zavedajmo se sedenja!

Anže Sirc

Sedenje je sestavni del življenja in marsikdo presedi večji del dneva, zato bi bilo dobro vsaj malo pozornosti nameniti položaju, ki ga zavzemamo na stolu in se s tem izogniti nepotrebnim preobremenitvam.

Sedenje je sestavni del življenja in marsikdo presedi večji del dneva, zato bi bilo dobro vsaj malo pozornosti nameniti položaju, ki ga zavzemamo na stolu in se s tem izogniti..

ant. nagib medenice
ant. nagib medenice

Fizioterapija pri artrozi kolka in vstavitvi umetnega kolka

Anže Sirc

Po operaciji artrotičnega kolka in vstavitvi endoproteze se pričakuje, da bo pacient zaživel kvalitetnejše življenje. Pričakuje se zmanjšanje bolečine, lažje opravljanje prejšnjih dnevnih aktivnosti… A vedno se ne izteče tako. Operiranec ima težave in ko operater, splošni zdravnik oceni, da bi bilo vredno poizkusili s fizioterapijo, pacient z delavnim nalogom pride v našo ambulanto. Razmišljanje o fizioterapevtski obravnavi tovrstne problematike bom začel na začetku pojavljanja težav s kolkom.

Začetek artroze

Na artrotične spremembe v sklepu nas opozori kapsularni vzorec, ki pri kolčnem sklepu kaže največje omejitve v smeri giba notranje rotacije (NR), nato upogib (FLEX) in odmika (ABD), v..

Pravilna vzravnana drža
Pravilna vzravnana drža

Pomagaj si sam

Anže Sirc

Pomemben del terapije je posameznika seznaniti s tem, kako lahko omogoči telesu optimalno zdravljenje, kako prepreči ponovne poškodbe, preobremenitve...

Če znamo prisluhniti sebi, svojemu telesu (v kakšnem položaju se trenutno nahajamo, smo sključeni, napeti…), si lahko pomagamo sami. S kontrolirano držo in pravilno tehniko bi delo, športne aktivnosti opravljali..

Med predstavitvijo vaje
Med predstavitvijo vaje

Pravilna drža naj bo del vsakdana

Anže Sirc

Fizioterapevt Anže Sirc o pomenu preventive pri preprečevanju poškodb: Bolečina je le opozorilo, vzrok je lahko povsem drugje – Vedno je treba iskati vzrok za bolečino in ga skušati odpraviti.

Objavljeno v Nedeljski, 19.2.2014 (str. 17). Avtor: Meta Černoga. "Najbolj sem vesel, kadar s pomočjo fizioterapije s pacientom normalizirava zdravstveno stanje, da mu ni treba več jemati protibolečinskih zdravil ali da se..